Har du några frågor om EpassiBIKE? Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får in.
1. SÄKERSTÄLL ATT DIN ARBETSGIVARE ERBJUDER EPASSIBIKE.
Erbjuder din arbetsplats redan cykelförmånen EpassiBIKE? Härligt! Då är det bara att följa nästkommande steg för att få din drömcykel.
Om din arbetsplats inte har något avtal med EpassiBIKE ännu så är du naturligtvis välkommen att tipsa dem om oss!
2. BESTÄLL EN FÖRMÅNSCYKEL.
Så snart du har fått en EpassiBIKE-kod och ert företag har beställningperiod så kan du enkelt använda vårt onlineformulär för att beställa din drömcykel. Därefter är det bara att invänta en bekräftelse och att din cykel levereras hem till dig eller till närmsta utlämningsställe.
Vill du hellre klämma och känna på cykeln innan du beställer? Eller behöver du kanske råd från en expert? Då kan du naturligtvis besöka en av våra partnerbutiker och beställa därifrån istället. Observera att du inte kan ta med dig din förmånscykel direkt från fysisk butik. De måste först måste göra en beställning till oss och motta en bekräftelse innan de kan leverera cykeln till dig. Detta tar vanligtvis några arbetsdagar.
Kostnaden för förmånscykeln och eventuella tillbehör dras automatiskt från din lön varje månad.
3. BEKRÄFTA LEVERANSEN.
När du väl tagit emot din fömånscykel är det viktigt att du säkerställer att allt stämmer och att det är i det skick som det ska. Därefter måste du bekräfta leveransen. Sen är det bara att hoppa upp och börja cykla!
Du kan beställa din förmånscykel via vårt formulär online eller genom att besöka en av våra partnerbutiker och beställa därifrån. Du hittar vårt partnernätverk här.
En förmånscykel är något som din arbetsgivare kan erbjuda dig genom ett leasingavtal, där en förmånlig kostnad dras automatiskt från din månadslön. Du kan använda cykeln fritt innan, under och efter arbetstid. Förmånen omfattar både vanliga cyklar och elcyklar (max. effekt 250 W och 25 km/h). I slutet av leasingperioden har du möjlighet att lösa in cykeln genom att betala resterande belopp, alternativt återlämna den till oss.
Förmånscykeln är avsedd för den anställdes personliga bruk, både för fritidsresor och pendling. Användaren måste följa vägtrafiklagen och bära lagstadgad säkerhetsutrustning.
Leveransvillkoren beror på vilken butik du beställer ifrån, oavsett om det är online eller via fysisk butik. En del butiker erbjuder hemleverans och andra leverantörer levererar till butik eller till närmsta upphämtningsplats.
Självklart! Det finns inga begränsningar för användningen av din förmånscykel och du kan använda den även på fritiden.
Om service ingår i cykelförmånen är butiksspecifikt, varför vi rekommenderar att du alltid frågar din återförsäljare vad som gäller hos dem. Du kan naturligtvis alltid underhålla din cykel själv eller på egen bekostnad hos vilken serviceverkstad som helst.
Tyvärr inte. En EpassiBIKE-förmånscykel måste vara en ny cykel, införskaffad hos en av våra partners med full garanti från tillverkaren. Garantier på begagnade cyklar som säljs av en cykelaffär eller ett annat företag ersätter inte tillverkarens garanti, vilket är anledningen till att vi inte kan acceptera en begagnad cykel som förmånscykel.
Vid slutet av leasingperioden kan du som anställd lösa in cykeln för dåvarande marknadspris. Epassi kan inte lova cykelns inlösningsvärde i början av leasingperioden, eftersom marknadspriset beror på cykelns modell och skick. I allmänhet kan man dock räkna med att kostnaden är cirka 20 % av det ursprungliga marknadspriset efter ett treårigt kontrakt. Om du inte önskar att lösa in cykeln så är du skyldig att återlämna den till Epassi.
Observera att följande villkor gäller för att kunna återlämna en cykel efter leasingperioden. Uppfylls inte nedan krav så är du som användare skyldig att lösa ut cykeln.
Om du byter arbete under hyresperioden kan du överföra ditt leasingkontrakt l till din nya arbetsgivare, förutsatt att de också är anslutna till EpassiBIKE. I annat fall är du skyldig att lösa in cykeln genom att kontakta bikes@epassi.se i god tid.
Då kan du ringa oss på telefonnummer 08-555 172 20 eller mejla support@epassi.se.
08-555 172 20
Våra telefontider är måndag-fredag kl. 08:30-17.00 (lunchstängt 11.45-13.00).
Kl 09:00-14:00 den 31 december.
Friskvård & Måltid
FAQ anställd & arbetsgivare
FAQ leverantör
Integritetspolicy Friskvård & Måltid
Lunchkort
FAQ anställd
FAQ arbetsgivare
Integritetspolicy & allmänna villkor Lunchkort
Kortrestriktioner 3D Secure FX valutaomräknare
Detta Visa-kort är utfärdat av Enfuce i enlighet med licens från VISA Europe Limited. Enfuce är vederbörligen auktoriserad och reglerad av den finska finansinspektionen som ett betalningsinstitut för elektroniska pengar enligt lagen om finansinstitut från 1994. Företagsregistreringsnummer 2992502-3.