JYSK Sverige letade efter en prisvärd friskvårdslösning – Epassi blev svaret.

Skriven av Admin

 

Intervju med Jesper Trapp, HR Chef för JYSK Sverige om varför de valde Epassi som friskvårdslösning. jyskepassi
JYSK Sverige var ute efter en smidig och lönsam tjänst för deras hantering av friskvårdsbidraget. Med Epassis hjälp har de förenklat processen och inspirerat sina medarbetare.   

På jakt efter den bästa friskvårdstjänsten. 

JYSK slog upp dörrarna till den första butiken år 1979 i Århus, Danmark. 1991 öppnade den första svenska butiken och idag har detaljhandelskedjan närmre 2.000 anställda i Sverige och 156 butiker, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. 

Visionen har från start varit att alltid ge sina kunder det bästa erbjudandet. Och JYSK Sverige ville även ge sina anställda det bästa erbjudandet när det kommer till deras friskvård.  

– Vi behövde en lösning som gör det enkelt för våra medarbetare att hantera sitt friskvårdsbidrag. En lösning som är lätt att använda och där de har möjlighet att välja från ett stort utbud av friskvårdsaktiviteter, säger Jesper Trapp, HR Chef för JYSK Sverige. 

 

Lösningen blev att erbjuda friskvårdsbidraget genom Epassi.  

– JYSK var i behov av ett digitaliserat & enkelt system för hanteringen av deras friskvårdsbidrag. En stor anledning till att de valde Epassi var eftersom vårt system gav mest värde för pengarna, säger Geronimo Salomon, Kundansvarig för JYSK Sverige på Epassi. 

Tack vare att Epassi endast fakturerar för de förmåner som faktiskt nyttjats av medarbetarna så går inga pengar till spillo. Det blir inte heller något svinn som det lätt blir med förbetalda förmånscheckar som inte återbetalas. Dessutom har Epassi inga dolda registrerings- eller månadsavgifter. 

– Vi valde mellan flera olika aktörer med liknande lösningar men tyckte att Epassi erbjöd den mest prisvärda helhetslösningen, fortsätter Jesper. 

 

Resultatet av friskvårdssatsningen. 

Genom att erbjuda medarbetarna en enkel och digital betallösning för friskvård slipper dem nu ligga ute med pengar och krångla med kvitton och kuponger. De får även påminnelser, inspirationsutskick och tillgång till ett dedikerat supportteam – det bästa erbjudandet alltså. 

– Epassi engagerar JYSK’s medarbetare i hälsofrämjande aktiviteter och är en bidragande faktor till ett lyckosamt hälsoarbete. Samarbetet har alltid varit klockrent. Epassi har även guidat JYSK till en lyckosam övergång till att finansiera friskvården på kalenderår istället för räkenskapsår, säger Geronimo Salomon. 

– Vi har bara goda erfarenheter av samarbetet med Epassi. Det var enkelt att komma i gång och det finns support när vi behöver den. Den smidiga tjänsten gör det enkelt att kommunicera vad friskvårdsbidraget innebär och kan användas till. Den största vinsten är att medarbetarna inte behöver lägga ut pengar för friskvårdsaktiviteter och att det är enkelt för dem att följa sitt saldo i appen, avslutar Jesper Trapp.  

Ämnen:Kundcase

Dela inlägg:

Tidigare inlägg: