Skip to content
Svenska
Epassi expanderar utanför Norden

Epassi stöttar Svensk Golf – för andra året i rad.

Admin | 20.05.2024

    Epassi, Europas ledande digitala tjänst för personalförmåner och friskvård är partner till Svenska Golfförbundet – för andra året i rad. Partnerskapet innebär en möjlighet för Sveriges golfklubbar att få nya intäkter och synlighet mot potentiellt nya medlemmar via Epassis 1 miljon användare i Sverige. Dessutom går Epassi in som sponsor till Ladies European Tour: Dormy Open Helsingborg den 29 maj – 2 juni på Allerum Golfklubb.

    Epassi är en digital tjänst som hjälper arbetsgivare att öka välmåendet hos deras
    medarbetare. Via Epassi får anställda tillgång till ett brett utbud av aktiviteter att nyttja för sitt
    friskvårdsbidrag, sin lunch- och cykelförmån.

    – Nu när vi är inne i tuffare ekonomiska tider vill vi hjälpa våra medlemmar att finna nya
    intäkter. Därför är vi mycket glada över vårt samarbete med Epassi. Via deras tjänst kan
    golfklubbar nå nya potentiella golfare genom att erbjuda nybörjarkurser, greenfeespel och
    rangeträning direkt till Epassis nästintill en miljon användare, säger Gunnar Håkansson,
    generalsekreterare på Svenska Golfförbundet.

    Enligt en SIFO-undersökning som har gjorts på uppdrag av Epassi får 85 % av Sveriges
    anställda friskvårdsbidrag. SIFO-undersökningen visar att det är få som nyttjar sitt
    friskvårdsbidrag till golf i dagsläget. Golfklubbar som ansluter sig till Epassi kan skräddarsy
    sina erbjudanden till användarna och på så vis knyta till sig nya och etablerade golfspelare.
    Åkersberga Golfklubb är en av de klubbar som använt Epassi.

    – Epassi är en uppskattad tjänst, både för oss som golfklubb och för våra medlemmar. Den
    bidrar till att vi får fler medlemmar som får möjlighet att investera i friskvård med det de gillar
    mest – golf, säger Peter Wissinger, VD och klubbchef Åkersberga Golfklubb.

    – Vi är glada att kunna stötta Golfsverige och bidra till att få fler svenskar att spela golf.
    Under våren kommer vi att satsa mycket på golf i våra marknadsföringskanaler genom att
    tipsa våra 1 miljon användare att prova på golf samt att köpa träningspaket hos de
    golfleverantörer som finns i vår app. Det blir en fin möjlighet för våra golfleverantörer att hitta
    nya intäkter, säger Åsa Severgårdh, VD på Epassi Sverige.


    Om Epassi.

    Epassi är Norra Europas ledande tjänst för digitala personalförmåner med 2 miljoner användare i
    Norden, varav 1 miljon användare i Sverige. Via Epassi får anställda tillgång till marknadens
    bredaste utbud av aktiviteter att nyttja för sitt friskvårdsbidrag, sin lunch- och cykelförmån. Med
    mängder av olika hälso- och friskvårdsaktiviteter är visionen att skapa gladare, friskare och
    produktivare arbetsplatser genom att minimera administration och göra personalförmåner
    mer tillgängliga. För tredje året i rad har Epassi nyligen utsetts till ett av Europas snabbast växande
    företag av Financial Times. 


    Om Svenska Golfförbundet.

    Svenska Golfförbundet (SGF) bildades 1904 och är ett av Sveriges äldsta och största
    specialidrottsförbund med 448 klubbar och 536 203 medlemskap fördelade på 21 distrikt. SGF:s vision
    är ”Världens bästa golf – för alla” och förbundet arbetar för att öka synligheten kring golf som motions-
    och tävlingsidrott och golfens stora samhällsnytta. Läs mer på golf.se.