Epassi stöttar Svensk Golf

miniature

Epassi, Europas ledande digitala tjänst för personalförmåner och friskvård blir ny partner till Svenska Golfförbundet. Partnerskapet innebär en möjlighet för Sveriges golfklubbar att få nya intäkter och synlighet mot potentiellt nya medlemmar via Epassis 900 000 användare i Sverige. Dessutom går Epassi in som sponsor till Ladies European Tour: Helsingborg Open den 2–4 juni på Allerum Golfklubb.

Epassi är en digital tjänst som hjälper arbetsgivare att öka välmåendet hos deras
medarbetare. Via Epassi får anställda tillgång till ett brett utbud av aktiviteter att nyttja för sitt
friskvårdsbidrag, sin lunch- och cykelförmån.

– Nu när vi är inne i tuffare ekonomiska tider vill vi hjälpa våra medlemmar att finna nya
intäkter. Därför är vi mycket glada över vårt samarbete med Epassi. Via deras tjänst kan
golfklubbar nå nya potentiella golfare genom att erbjuda nybörjarkurser, greenfeespel och
rangeträning direkt till Epassis nästintill en miljon användare, säger Gunnar Håkansson,
generalsekreterare på Svenska Golfförbundet.

Enligt en SIFO-undersökning som har gjorts på uppdrag av Epassi får 85 % av Sveriges
anställda friskvårdsbidrag. SIFO-undersökningen visar att det är få som nyttjar sitt
friskvårdsbidrag till golf i dagsläget. Golfklubbar som ansluter sig till Epassi kan skräddarsy
sina erbjudanden till användarna och på så vis knyta till sig nya och etablerade golfspelare.
Åkersberga Golfklubb är en av de klubbar som använt Epassi.

– Epassi är en uppskattad tjänst, både för oss som golfklubb och för våra medlemmar. Den
bidrar till att vi får fler medlemmar som får möjlighet att investera i friskvård med det de gillar
mest – golf, säger Peter Wissinger, VD och klubbchef Åkersberga Golfklubb.

– Vi är glada att kunna stötta Golfsverige och bidra till att få fler svenskar att spela golf.
Under våren kommer vi att satsa mycket på golf i våra marknadsföringskanaler genom att
tipsa våra 900 000 användare att prova på golf samt att köpa träningspaket hos de
golfleverantörer som finns i vår app. Det blir en fin möjlighet för våra golfleverantörer att hitta
nya intäkter, säger Åsa Severgårdh, VD på Epassi Sverige.


Om Epassi.

Epassi är Norra Europas ledande tjänst för digitala personalförmåner med 1,9 miljoner användare i
Norden, varav över 900 000 användare i Sverige. Via Epassi får anställda tillgång till marknadens
bredaste utbud av aktiviteter att nyttja för sitt friskvårdsbidrag, sin lunch- och cykelförmån. Med
mängder av olika hälso- och friskvårdskategorier är visionen att skapa gladare, friskare och
produktivare arbetsplatser genom att minimera administration och göra friskvårds- och lunchförmåner
mer tillgängliga. För andra året i rad har Epassi nyligen utsetts till ett av Europas snabbast växande
företag av Financial Times. 


Om Svenska Golfförbundet.

Svenska Golfförbundet (SGF) bildades 1904 och är ett av Sveriges äldsta och största
specialidrottsförbund med 448 klubbar och 536 203 medlemskap fördelade på 21 distrikt. SGF:s vision
är ”Världens bästa golf – för alla” och förbundet arbetar för att öka synligheten kring golf som motions-
och tävlingsidrott och golfens stora samhällsnytta. Läs mer på golf.se.