Epassi expanderar utanför Norden – förvärvar Storbritanniens största hälso- och fitnessnätverk.

web banner, second version

Epassi, Nordens ledande betallösning för personalförmåner, intar ytterligare en stor europeisk marknad genom att förvärva Incorpore Ltd, Storbritanniens största hälso- och fitnessnätverk. Kombinationen av Epassis skalbara digitala lösning och Incorpores befintliga verksamhet möjliggör stora tillväxtmöjligheter för den nya koncernen. Genom förvärvet expanderar Epassi sin närvaro utanför Norden, och möjliggör en fortsatt stark tillväxt för Epassi Group.

År 2022 passerade Epassi gränsen på 500 miljoner EUR GMV (Gross Merchandise Value), vilket motsvarar en årlig tillväxt på 40%.

Förvärvet av Incorpore är ett första steg i en långsiktig tillväxtplan vars syfte är att introducera Epassi utanför de nordiska gränserna. Genom förvärvet får Epassi tillgång till Incorpores nära 6 000 gym och hälsokliniker, 2000+ befintliga kunder och en användarbas på 11 miljoner i Storbritannien och Irland.

- Under de senaste åren har vi stärkt vår position som marknadsledande i norra Europa inom betallösningar för personalförmåner. Nu är det rätt tid att ta nästa steg och inta nya geografiska marknader. Incorpores befintliga portfölj i kombination med Epassis digitala lösning och tillväxtkapacitet utgör en perfekt grund för att förverkliga våra ambitiösa tillväxtplaner. För våra kunder och partners i Storbritannien innebär detta nya och förbättrade lösningar i framtiden, säger Åsa Severgårdh, vd på Epassi Sweden.

Förvärvet följer en kraftig tillväxtkurva för Epassi på den svenska och finska marknaden. Den imponerande tillväxten uppmärksammades nyligen av Financial Times, som listade Epassi som ett av Europas snabbast växande företag – för andra året i rad och för tredje gången under de senaste fem åren. Endast en tredjedel av företagen kunde, likt Epassi, förnya sin plats på FT1000- listan. Epassi var dessutom det 17:e största av alla de snabbast växande företagen som listades av Financial Times. Epassi kommer fortsätta att expandera sin verksamhet och stärka sin position ytterligare.

Nyckeln till Epassis framgång ligger i företagets digitala kapacitet, starka kundrelationer samt förmåga att snabbt introducera nya produkter (t.ex. cykelförmånen EpassiBIKE) till sin produktportfölj. Tillsammans med Incorpore tror Epassi sig även ha den rätta lösningen för den brittiska marknaden.

- Vi är alla väldigt glada över vårt nya partnerskap mellan Epassi och Incorpore. Epassi är ett underbart företag med en stark kultur som passar bra ihop med vår. De är ett av de snabbast växande företagen i Europa, och jag skulle säga att det bästa sättet att beskriva deras lösning är "en app, alla förmåner". Tillsammans kan vi lägga in en ny växel och accelerera verksamhetens tillväxt i Storbritannien, säger James Shillaker, VD för Incorpore.

Epassi, som grundades i Finland 2007, har skakat om den nordiska marknaden för personalförmåner med en helt mobil strategi som gör personalförmåner mer tillgängliga än någonsin tidigare. Nu är det dags att göra samma sak i resten av Europa.

- Vi känner oss priviligierade och glada över att kunna inleda vårt partnerskap med Incorpore, och vi välkomnar det engagerade Incorporeteamet till Epassifamiljen. Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra brittiska kunder ännu bättre digitala lösningar och därmed boosta välmåendet för miljontals britter. Det här är ett optimalt första steg för oss i vår expansion utanför Norden och startskottet för vår resa mot att bli Europas ledande förmånstjänst, avslutar Åsa Severgårdh, vd på Epassi Sweden.

Om Epassi

Sedan starten i Helsingfors 2007 har Epassi vuxit till att bli marknadsledande i Norden inom betallösningar för personalförmåner. Den unika mobila betallösningen öppnar upp en värld av möjligheter för att öka välmåendet genom att erbjuda personalförmåner i en användarvänlig tjänst.

Epassi Group betjänar idag nära 2 miljoner användare, över 10 000 arbetsgivare och mer än 50 000 tjänsteleverantörer. Epassi är det ledande fintech företaget i Norden och har uppmärksammats av Financial Times som ett av Europas snabbast växande företag 2019, 2022 och 2023.

Epassi – Boosting everyday well-being.

www.epassi.se

Kontakt:
OBJECTIF STHLM

john@objectifsthlm.com

Om Incorpore

Incorpore har en användarbas på över 11 miljoner anställda från mer än 2000 arbetsgivare och utgör det största hälso- och fitnessnätverket i Storbritannien med nära 6 000 gym och hälsokliniker.

Deras mångsidiga välmåendetjänster är utformade för att sänka sjukdagar, minska personalomsättning, stärka arbetsgivarvarumärken samt öka de anställdas produktivitet. Med en kundretention på 98 % är Incorpore bevisligen en pålitlig partner till Storbritanniens ledande förmånsleverantörer, och den största förmedlaren av medlemskap till landets fitnessindustri.

Incorpore – Health from within.

www.incorpore.co.uk