Nytt partnerskap – Epassi och Challengize ska aktivera Sverige i friskvård.

EpassixChallengize

Visste du att nyttjandet av friskvårdsbidraget är högre hos de arbetsplatser som erbjuder bidraget genom Epassi, jämfört med de arbetsplatser som saknar en digital lösning för hanteringen av friskvården? En viktig anledning till detta är att Epassi gör det enkelt att nyttja friskvårdsbidraget för både medarbetare och arbetsgivare. För att ytterligare satsa på friskvård erbjuder Epassi nu moderna hälsoutmaningar från Challengize, för att boosta anställdas engagemang ytterligare i hälsa och friskvård.

Friskvårdsbidraget är en av de mest populära förmånerna bland svenskarna – hela 85% har tillgång till det enligt en Sifo undersökning. Men samma undersökning visar att mindre än hälften av alla som erbjuds förmånen nyttjar den till fullo. Det är här som Epassi och Challengize kommer in i bilden. Genom det nya partnerskapet får arbetsgivare de verktyg som behövs för att inspirera medarbetarna och börja aktivera dem. Epassis digitala förmånstjänst gör det smidigt och enkelt att nyttja friskvårdsbidraget och Challengize utmaning ger medarbetarna motivationen som behövs för att komma igång och köpa det där gymkortet eller gå den där meditationskursen.

Tillsammans med Challengize vill vi göra det ännu enklare för arbetsgivare att investera i välmående och uppmuntra anställda att engagera sig i friskvårdsaktiviteter. Vi rekommenderar alla arbetsgivare som vill satsa på personalhälsa att prova på Challengize digitala hälsoutmaning på arbetsplatsen. Genom partnerskapet kommer vi kunna inspirera ännu fler användare att dra nytta av sitt friskvårdsbidrag och samtidigt bibehålla hälsosamma vanor, säger Åsa Severgårdh, vd på Epassi Sverige.

Det lönar sig att investera i välmående.

Friska och hälsosamma medarbetare ger hållbara och lönsamma företag. Därför är det viktigt för arbetsgivare att förse medarbetarna med rätt verktyg för att kunna och vilja investera i sin hälsa. Att erbjuda ett generöst friskvårdsbidrag är en bra början, men det finns mer man kan göra för att maximera värdet av investeringen.

Samarbetet mellan Epassi och Challengize syftar att få fler verksamheter att aktivera sina medarbetare så att de kan nå sin fulla potential. Med Challengize digitala hälsoutmaning kan arbetsgivare motivera alla sina anställda till ökad vardagsmotion oavsett var i världen de befinner sig. Det i sin tur kommer att motivera dem att vilja använda sitt friskvårdsbidrag genom Epassi för att samla poäng till tävlingen. Eftersom all fysisk aktivitet räknas i Challengize hälsoutmaning, och alla slags friskvårdsaktiviteter finns samlade i Epassis app, så hjälper detta arbetsplatser att främja ett inkluderande hälsotänk, där medarbetare tillåts ägna sig åt en aktivitet som boostar just deras välmående.

Epassi är en viktig partner i vår tillväxtresa och en värdefull kanal ut till nytänkande företag som förstår värdet av att satsa på en modern hälsoutmaning för sina anställda – sin viktigaste resurs. Det känns oerhört värdefullt att få samarbeta med en ledande aktör för personalförmåner, så som Epassi, för att aktivera anställda på arbetsplatser i och utanför Sverige, säger Anette Tånneryd, vd på Challengize.

Om Epassi

Epassi grundades 2007 i Helsingfors och är en marknadsledare inom förmåner för anställda i Norden, Italien och Storbritannien. Epassi är majoritetsägt av TA Associates och Warburg Pincus LLC, två ledande globala private equity-bolag med fokus på tillväxtinvesteringar. Den unika och skalbara lösningen använder mobil teknik och betalningslösningar för att öppna upp en värld av möjligheter för hälsa och välbefinnande, och kombinerar alla förmåner i en användarvänlig tjänst.

Epassi Group är Europas ledande digitala lösning för personalförmåner med en räckvidd på nästan 13 miljoner användare, över 13 500 arbetsgivare och mer än 62 000 tjänsteleverantörer. Epassi är ett banbrytande fintechbolag i Norden och har utsetts av Financial Times till ett av de snabbast växande bolagen i Europa 2022 och 2023.

Epassi – Boosting everyday well-being.
www.epassi.se

Om Challengize

Challengize är en partner för rolig och förebyggande friskvård på arbetsplatsen. Med digitala lösningar på hälsoutmaningar, träning och inspiration aktiverar vi medarbetare till en hälsosammare livsstil med resultat som sänkt sjukfrånvaro, ökad lönsamhet och stärkt employer branding!

Challengize är ett svenskt bolag, startat 2015 med kunder både i Sverige och runt om i världen. Hjärtat i Challengize erbjudande är en app- och webbaserad hälsoutmaning som sprider glädje, motiverar till ökad vardagsmotion och gemenskap bland anställda var man än befinner sig. Varje individ inspireras att samla poäng till sig själv och sitt team genom fysisk aktivitet där alla aktiviteter räknas. Med en unik algoritm för individuell poängsättning, likt ett smart golfhandikapp, kan alla delta på lika villkor. Dessutom belönas interaktion med andra deltagare i den sociala hälsoutmaningen och aktiviteter som främjar mentalt välmående.

Med hälsokonceptet Health as a Service skräddarsyr Challengize hälsostrateger rullande hälsoår för företag. Hälsoutmaningen är navet i ett program som kan inkludera t.ex. hälsoanalyser, inspirerande föreläsningar, mental träning och digitala live träningspass – allt för att främja fysisk, social och mental hälsa.

Challengize – Challenge your colleagues. Energize yourself.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Ta del av intressanta artiklar som kretsar kring hur du som ledare kan boosta dina medarbetares välmående och skapa en attraktiv arbetsplats.