Epassi utnämnt till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times FT 1000 lista – för tredje året i rad.

FT1000-1

Epassi, ledande inom digitala betallösningar för personalförmåner, är stolta över att kunna meddela att företaget finns med på Financial Times prestigefyllda FT1000-lista för tredje året i rad (fjärde totalt). FT1000-listan uppmärksammar de 1 000 företag i Europa som har uppnått den högsta årliga intäktstillväxten mellan 2019 och 2022. Epassi har klättrat upp till att bli det femte största företaget på listan.

Den konsekventa närvaron på FT1000-listan är ett bevis på Epassis ihållande tillväxt och innovativa lösningar. Satsningarna på geografisk expansion har gjort det möjligt för Epassi att frodas under rådande marknadsförhållanden, och verka som en föregångare inom branschen för digitala betallösningar inom personalförmåner.

"Vi är hedrade över att bli erkända av Financial Times för tredje året i rad", säger Åsa Severgårdh, VD för Epassi Sverige. " Under de rådande oroligheterna i omvärlden har det blivit allt viktigare för arbetsgivare att lägga mer vikt vid sina anställdas hälsa och välmående. Epassis helt digitala, lättanvända och appcentrerade produkt uppfyller väl de ökande kraven hos dagens arbetsgivare. Vi är mycket tacksamma mot våra kunder och partners för detta förtroende."

Epassis innovativa betalningsplattform ger företag och privatpersoner ett bekvämt, säkert och effektivt sätt att hantera transaktioner digitalt. Med ett användarvänligt gränssnitt och välutvecklade säkerhetsfunktioner har Epassis plattform fått beröm från kunder inom många olika branscher.

Financial Times erkännande bekräftar Epassis position som en nyckelaktör i det europeiska affärslandskapet och understryker dess potential för fortsatt tillväxt och framgång under de kommande åren. När Epassi nu påbörjar sin resa mot vidare expansion och innovation är företaget fortsatt engagerat i att leverera värde till sina kunder och partners.

"Detta åstadkommande återspeglar vårt teams hårda arbete, engagemang och obevekliga strävan efter innovation. Vi är fast beslutna att leverera banbrytande lösningar som gör det möjligt för företag och privatpersoner att effektivisera sina betalningsprocesser och driva tillväxt", avslutar Åsa Severgårdh.

Om Epassi

Epassi, som grundades 2007 i Helsingfors, är marknadsledande inom personalförmåner i Norden, Italien, Storbritannien, Tyskland och Nederländerna. Den unika och skalbara lösningen driver mobil teknik och betalningslösningar för att öppna upp en värld av möjligheter för hälsa och välbefinnande. Epassi Group är Europas ledande digitala lösning för personalförmåner, med en räckvidd på nästan 16 miljoner användare, över 21 000 arbetsgivare och mer än 78 000 leverantörer.

Epassi är ett banbrytande fintech-företag i Norden och har utsetts av Financial Times som ett av de snabbast växande företagen i Europa 2022, 2023 och 2024.

Epassi – Boosting everyday well-being.
www.epassi.se

Åsa Severgårdh, VD Epassi Sverige