Epassi möjliggör förmånscyklar för över 900 000 anställda i Sverige

Epassi-möjliggör-förmånscyklar-för-över-900000 -anställda-i-Sverige

Epassi, Nordens ledande digitala tjänst för personalförmåner med 15 000 partners och fler än 900 000 användare i Sverige, lanserar idag en komplett helhetslösning för förmånscyklar i Sverige – EpassiBIKE.

Via Epassi kan företag och organisationer sedan tidigare erbjuda sina medarbetare friskvårdsbidrag och lunchförmån på ett enkelt och digitalt sätt, nu erbjuds även cykelförmån. De digitala köpen av förmåner innebär att medarbetare inte behöver göra egna utlägg vid köp vilket minimerar kvittohantering och onödig administration för både medarbetare och arbetsgivare.

Lanseringen av EpassiBIKE ger arbetsgivare möjligheten att erbjuda sina anställda tillgång till Sveriges största marknadsplats för förmånscykel.

”Genom att komplettera vårt redan existerande erbjudande med EpassiBIKE gör vi det enklare för anställda att utnyttja sina respektive förmåner då samtliga är samlade på en och samma plats. Vi ser stor potential i cykelförmånen och ser den som en självklar produkt i vår portfölj med hälsoförmåner som boostar medarbetares välmående, säger Åsa Severgårdh”, vd Epassi Sweden.

Via Epassi kan anställda nyttja sin cykelförmån genom onlinebeställning eller via köp direkt i fysiska butiker, vilket innebär att anställda får en kombination av butikspersonalens expertis tillsammans med en onlinebutiks smidighet med förenklad administration.

Den 1 januari 2022 gjorde Skatteverket cykelförmånen mer förmånlig i syfte att förbättra folkhälsan och minska miljöpåverkan. Enligt en undersökning tar anställda, som cyklar regelbundet till jobbet, en dag mindre sjukledighet om året jämfört med sina kollegor. Det bidrar också till att medarbetare får en lägre stressnivå samtidigt som det stärker företagets miljöprofil.

För mer information, vänligen kontakta John Thungren, presskontakt Epassi Sverige via PR-byrån OBJECTIF STHLM på john@objectifsthlm.com eller besök epassibike.se.

Om cykelförmånen

Förmånscyklar är elcykar eller traditionella modeller som arbetsgivaren äger eller leasar till medarbetaren. Sedan årskiftet är förmånen skattefri till ett värde av upp till 3 000 kr per år. Detta innebär att medarbetaren får tillgång till en cykel till betydligt förmånligare villkor än om medarbetaren skulle ha köpt cykeln som privatperson. Dessutom är cykelförmånen skatteneutral för arbetsgivaren.

Det finns mer information och räkneexempel på Skatteverkets hemsida.

Om Epassi

Epassi är den ledande tjänsten av digitala personalförmåner och konto-till-konto-betalningar (A2A) i norra Europa. Den egenutvecklade plattformen erbjuder idag 1,9 miljoner användare i Norden, varav cirka 900 000 svenska anställda, tillgång till marknadens bredaste utbud av personalförmåner. Med

15 000 partners i mängder av olika hälso- och friskvårdskategorier är Epassis vision att skapa gladare, friskare och produktivare arbetsplatser genom att minimera administration och göra friskvårds- och lunchförmåner mer tillgängliga. Nyligen blev Epassi utnämnd som ett av Financial Times snabbast växande företag i Europa år 2022.