Wolt

Skriven av Admin

Med Wolt får du god restaurangmat levererad hem till dig på bara 35 minuter. Allt du behöver göra är att lägga till lunchkortet som primär betalmetod på Wolt. Så att du kan fortsätta dra nytta av subventionerade luncher även när du arbetar hemifrån.

wolt

Så gör du för att använda lunchkortet med Wolt

  1. Registrera dig och skapa ett konto hos Wolt
    Ladda ned Wolts app via App Store eller Google Play och skapa ett konto. Du kan även registrera dig och göra beställningar på Wolts webb.
  2. Lägg till lunchkortet som betalningsmetod

    Under din Wolt-profil hittar du ”Betalningsmetoder”. Där väljer du ”Lägg till ett nytt kort”. När du lagt in kortet lägger du sedan till ditt lunchkort som din primära betalmetod genom att klicka på det under “Kredit- och bankkort” och därefter “Välj som standard”. Nu är lunchkortet din primära betalningsmetod.
  3. Beställ din måltid via appen eller på webben

    Nu kan du betala med lunchkortet när du använder Wolts app eller i din webbläsare på din dator. Smaklig måltid! 

Wolt erbjuder matleverans i 13 städer i Sverige

Hos Wolt hittar du ett stort utbud av restauranger där du kan få maten levererad direkt hem till dig på cirka 30 minuter. Välj mellan stora kedjor som Max, Mcdonald’s och Sushi Yama eller njut av något från din lokala favoritrestaurang.

Wolt finns idag i Borås, Eskilstuna, Gävle, Karlstad, Linköping, Norrköping, Stockholm innerstad, Hägersten, Lidingö, Solna, Sundbyberg samt Sundsvall, Västerås, Växjö, Umeå, Uppsala och Örebro.

FAQ – Wolt och lunchkortet

Kan jag använda min lunchförmån för att betala både mat och leveranskostnad?

– Ja, det fungerar på precis samma sätt som om du skulle handla direkt från restaurangen.

Kan jag använda lunchkortet i både Wolts app och på deras webb?

– Ja, när du har lagt till ett kort under din profil så finns det tillgängligt för dig i både appen och på webben så länge du är inloggad på ditt konto.

Hur lägger jag till mitt lunchkort till Wolt?

– Se instruktionerna ovan. Du hittar mer detaljerade instruktioner på Wolts webbplats

Jag har problem med att lägga till mitt lunchkort på Wolt. Var kan jag få hjälp?

– Kontakta Wolts kundtjänst via support@wolt.com eller Wolts chattjänst som finns tillgänglig både i Wolt-appen och när du är inloggad på www.wolt.se

 

 

Dela inlägg:

Tidigare inlägg: